Dit zeggen deelnemers over de online training mindful eten:

IMS, op haar blog
IMS schreef een realistisch blog over hoe ze de Online training mindful eten heeft ervaren. Hoe iets wat zo simpel lijkt, nog knap lastig kan blijken in de praktijk. Hoe kleine stapjes grote gevolgen kunnen hebben. En hoe het als het goed gaat, leuke verrassingen kan opleveren. Lees het hele blog

Mieke van Maanen via Linkedin
Mieke van Maanen - mindful eten verslagMieke van Maanen is coach bij de Weight Watchers en studeert toegepaste psychologie. Vanuit die achtergrond, én uit persoonlijke interesse, meldde ze zich aan voor de online training Mindful eten. Na afronden schreef ze het volgende verslag over haar ervaringen. ‘Zelf zit ik veel lekkerder in mijn vel en mijn cursisten vinden het geweldig dat ik ook aandacht aan bewustwording rond eten besteed’. Lees het hele verslag

Maris, via het forum van Psychologie Magazine
“Ik ben inmiddels aan het einde van mijn 3e week mindful eten, en wat een veranderingen in belevingen! Ik herinner mij de eerste opdracht, ‘kies iets lekkers’, met daarachter een aantal voorbeelden, zoals snoeptomaatje, stukje komkommer. ‘Zijn ze daar gek’ was mijn eerste reactie, als ik iets moet kiezen wat ik echt lekker vind, dan is dat wel chocolade…! Nu 3 weken verder, is er zoveel veranderd. Ik heb geleerd te luisteren naar de 7 soorten honger, waardoor ik slechts een enkele keer koos om chocolade te eten (en dan omdat ik daar echt voor koos). Ik geloof niet in het volgen van diëten (wil wel m’n hele leven al graag afvallen), maar geloof erin dat je alles kan eten met mate. Door deze training lukt mij dit nu eindelijk om de maat erin te houden! Ik heb minder behoefte aan zoetigheden als chocolade, eet bij het avondeten mijn bord zelden meer leeg (oke, kleinere porties opscheppen blijft nog lastig..) en tussendoor snaaien zit er bijna niet meer in (dit bleek meestal oog, neushonger of harthonger te zijn) Met als gewenst effect, de eerste kilo’s zijn er af! Een tip: Hang de 5 stappen mindful eten (zintuigen, pauzes, geen afleiding, enz.) op een gekleurd papier (kleur maakt vrolijk) op een plek (keuken) waar je bijna altijd langs loopt als je iets te eten pakt. Dit helpt mij om de stappen mindful als gewoonte toe te voegen in je eetgedrag.”

Marian van der Meer via Linkedin
“Mijn eerste ervaringen met de training zijn positief! Verrast was ik met een sms waarin een gewetensvraag stond… Wat dit aspect van voeding betreft heb ook ik nog een hoop te leren. De komende 6 weken gaan denk ik een echte verrijking worden.”

Joke via het forum van Psychologie Magazine
“Ik ben nu een week bezig met de cursus en mijn ervaring is ook dat het direct resultaat heeft! Het maakt me zo bewust van alle patronen die ik heb, zoals veel te snel te veel eten. Ik was bijvoorbeeld de 2e dag voor het eerst als laatste klaar bij het avondeten, helemaal nieuw voor mijn gezin. En ik had teveel aan mijn opgeschepte bak yoghurt met sinaasappel, ik was vol voordat de bak leeg was. Ik vind het echt een avontuur omdat ik allemaal nieuwe ervaringen opdoe, heel fijn.”

Monique Broers, Purmerend, Schoonheidssalon Monfreres
“Hoewel deze training niet bedoeld is als dieet, wilde ik toch weten wat ik niet goed deed in mijn eetgewoontes en hoopte ik er toch wat mee af te vallen. De eerste week begon al goed, ik leerde bewust te eten. Ik merkte dat ik alleen maar at om het eten, nu proefde ik ook echt wat ik at. Ik dacht dat ik alles wel lustte, maar als je bewust eet merk je de smaak pas echt goed en proef je wat je voorkeur krijgt van voedsel. En smaakt eten ineens heel anders.
Ik ging niet alleen bewuster eten, maar ook rustiger. Leerde om kleine beetjes tegelijk op te scheppen. Met deze online training heb ik geleerd om te luisteren naar mijn lichaam. Er gingen mij eetgewoontes opvallen die ik me eigenlijk niet bewust was. Bv. mijn eten opeten omdat ik het zonde vond om weg te gooien of hoe vaak je iets in je mond stopt als je nog maar met het bereiden van eten bezig bent.
Ook de meditatie-oefeningen waren voor mij echt rustgevend.
Ik vond het heel prettig om opdrachten te krijgen en een berichtje te krijgen via een sms. Want ik merkte dat ik vooral in het begin de neiging had om in mijn oude patroon terug te vallen. Doordat ‘seintje’ kon ik weer verder waar ik mee bezig ben: rustig en mindful eten.
Ik ben blij dat ik deze online training gedaan heb want het heeft mij geholpen echt te genieten van mijn eten en niet alleen maar te eten omdat het tijd is. Eten associeerde ik ook altijd met gezelligheid, nu vind ik het ook wel gezellig maar kan het ook heel goed gezellig hebben met wat minder eten.”

  • Meer over de online training mindful eten
  • Overig aanbod mindful eten